HÄRLIGT MED VÅR!!

Visst är det härligt med våren!!! I går var det varmt och skönt. Fick gjort en hel del faktiskt. Jag sa ju till några kära vänner att vi skulle riva ena gaveln på huset, men så var det inte... Matte tittade på mig och sa, "Vet du hur mycket jobb det är". Nja, kanske var det lite mycket jobb på en helg : ) Men vi tog tag i det vi skulle göra,,,,nämligen byta fönster i vårat kommande vardagsrum!!! Jag, starke Adolf orkade faktiskt att hjälpa till och riva ut de gamla fönstrerna, de ni, slå det om ni kan hihihi!! TUR att inte Matte tog kort när vi bar iväg fönstrerna,, VILKEN GRIMAS sa Matte : )

Idag vaknade jag med halsont : ( Inte alls roligt, men vad ska man göra, bara gilla läget. Fast jag fick gjort en hel del saker ändå må ni tro. Baka bröd, tvätta pappas bil och min. Jag måste säga att det känns sååå bra när man hjälper någon, t ex sina föräldrar. Jag mår bra av det. Och vet ni vad, pappis protesterar inte heller. "Ska jag tvätta bilen?", Nej, det behöver du inte",  Ska jag tvätta bilen?" OK. Pappa har alltid varit ordningsam med sina bilar, för det har blivit en hel del bilar genom åren : )  ÄLSKAR ER!!!

Idag när jag skulle diska kniven, så jonglerade jag lite med den,,,, VIPS blev det ett DJUPT snitt på fingret... "Matte kan du hjälpa mig, jag skar mig" Jag sa inte hur djupt, för Matte är blödig.. Det pulserade ut blod. Torkade av, men pulserade. Tog en stund att plåstra om.. Ska jag vara riktigt ärlig, så tror jag att det skulle sys, men,,, NEJ!!! Vi hade sådant där ihopdragningsplåster och lite smått och gott. Kanske ska sluta att vara i köket hmhmh... Tur att Matte ska vara där i morgon när Helen kommer,,pust!!


Här står gamla trogna fönster.. Väldigt tråkigt och putsa, men gör man det bara 1 gång / år så är det inte såå jobbigt :)


Vilka stora hål det blev!! Men jag har ju min Matte! Han ordnar till detta ska ni se..



Simsalabim!!! Tänk vad fört det går att få in ett fönster!! Nja, det tog lite tid.




En pardörr kom in också. Jag är sååå stolt över Matte. Han är duktig han. Fast ja städade och bar undan allt som han rev ner, så jag kan jag också hihihi!!!

Lite senare kom ett par underbara vänner till oss, Camilla och Peter. Första utekvällen!!! Det var helt underbart att sitta ute och grilla och dricka lite vin, mums!! PS: Har köpt ny grill, så det är extra roligtrlla nu, tycker Matte :)



En riktig rollsroy!! Matte är sååå stolt!!

Emil försöker tjäna lite pengar,,,, gräsklippning är något han tycker är superkul!! Har redan klippt våran tre gånger hahaha!! Den lär väl brännas om ett tag ; ) Han klipper hos sin farmor och farfar, japp 20 kr fick han.. Är det någon som är intresserad, så hör av er : )



Hej svejs på er!!

"Den långa vägen i livet börjar med ett fotsteg"

Kommentarer
Postat av: Helen

Vilka härligt stora fönster och fina dörrar! Det kommer ju bli superbra! Ser fram emot lagad mat på den nya grillen!!!



Kram

2009-04-27 @ 14:02:28
Postat av: Helen

Nu har jag ju sett det i verkligheten och kan säga att det blir superbra med de nya fönstren! Det kommer bli så snyggt när allt är klart!



Tänk bara på lampan!!!

Kram

2009-04-28 @ 22:37:16
URL: http://skruttefia.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilket finns hus ni har!!! Och vad ambitiösa ni är! (Vi sitter här och bara lökar i soffan...) Kommer att bli superbra när ni är klara!

Kram L

2009-04-29 @ 20:33:23
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0