Jag älskar goda gärningar...

Ja, för många goda gärningar kan man nog aldrig göra... Själv mår jag bra i kropp och själ när jag har gjort något gott för andra och självklart mig själv, om man får vara lite ego :)

Alla helgona-helgen är helg för mig och Matte...

För 15 år sedan körde en nära vän till oss ihjäl sig. Det tog hårt på oss, speciellt Matte som har känt Fredrik, som han hette längre än mig.. En alldeles underbar människa, fick en alltid att skratta, var alltid glad själv.

Varje Alla hegona tänder vi ljus på hans grav. Vi har nog inte missat ett enda år. Vi har pulsat i ljup snö, vi har gått i regnväder, jag har varit höggravid, fedriga har vi varit,,,,,men,,,,,vi har alltid åkt till graven.

Samtidigt givetvis tänder vi på min farfars och farmors grav och min morfars grav. Det känns sååå bra efteråt!!!



Nöjda grabbar bakom min morfars grav...


Iår tände jag och Matte en marcshall i minneslunden. Dels för att det är så himla vacket, men också för allt vi har gått igenom. Vet ni vad...Vi tände den faktiskt samtidigt!!!!



Nu väntar mitt jobb och älskade kollegor på mig :)

Kram kram

"EN LITEN SAK KAN BLI STOR FÖR EN ANNAN"


Kommentarer
Postat av: Linda

Håller med dej om att Alla Helgonna-helgen verkligen är speciella. Vi försöker också pricka in ett besök på kyrkogården. Blev inget i år dock, för Jack var lite "skum" efter vaccinering. Får bli nästa år...

Ha det bäst!

Kram

Linda

2009-11-05 @ 11:46:22
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/
Postat av: Åse

Hej svejs!

Vad kul att få se det fina kortet på pojkarna i BT.

Hoppas du vinner!!!!

Ha det gott!

Kram Åse

2009-11-08 @ 16:41:04
URL: http://rapportfranlandet.blogg.se/
Postat av: Helen

Åååååååå vad jag ÄLSKAR vår lilla dator "mini"!!!! Den är ju bara så bra!!!



Håller tummarna för att du vinner fototävlingen! Jag gillar verkligen det kortet! Det är så fint! Bästa du har tagit tror jag"!!! Riktigt bra med så mycket känsla!!!



Ses imorn! Kram

2009-11-08 @ 21:30:29
URL: http://www.helenlarsson.se
Postat av: Linda

JOBBIGT med förkylningar som ALDRIG går över!!! Hoppas att du kryar på dej snart! =)

Kraaaaaaam

2009-11-10 @ 21:49:56
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0