Man ska stjäla....

Ja, när jag kom till Årebo för 16 år sedan och vi skulle fira vår första jul tillsammans, så sa Eva, min svärmor så här; "Man ska ta en gran från någon annans marker" Hoppsan, jag hade missat ngt :) Så iår har vi stulit från.....SVÄRFÖRÄLDRARNA!!! Fast det brukar bli så hihihi!!! Granen är jättefin!!! I år ska vi klä den med.....säger jag inte!!! Ni får se!! Fast jag vet att några där ute vet vad som ska hänga i den.

Med oss i skogen hade vi familjen Tengskog. Härliga människor. Malin och Stefans barn, Isabella 9 år och Joel 6 år lekte med grabbarna så det yrde om det hahaha!!!

Korvgrillning vid -10 är såååå gott!!! Med oss hade vi lite vätska, varm choklad, kaffe, öl och jägermeister!! Inte dumt, det där jägermeister!!!

Nu ska jag lägga mig jämte Matte i soffan och bara njuta av jul-ledigheten!!!! Ska sova jääätttteeeeelänge imorgon!!!!
Kram kram



Tänk om man kan grilla korv fortare:)


Stefan langar korvbröd för fullt :)


Här sitter hövdingen och tar det lugnt och fint :)


Ja, då går vi hemåt med vår jättefina gran!!!!

Kommentarer
Postat av: J & E

Så mysigt det ser ut!!! Hälsa dina grabbar från oss.

2009-12-20 @ 21:11:31
Postat av: Helen

Mysigt med korvgrillning!!!Idag har jag lust att åka pulka och grilla korv.... Kanske en tur på skridskorna också... Det vore mysigt! Men det får väl vänta till nästa år.... Jag njuter iallafall av solen och snön!!!



Ha ett underbart jullov!

Kram

2009-12-21 @ 10:27:33
URL: http://www.helenlarsson.se
Postat av: Åse

Vad mysigt det ser ut. Rena Bullerbyidyllen. Tänk den som hade mod att stjäla en gran. Det sägs ju att de stulna är mycket finare och dessutom är de ju betydligt färskare än den torra granen som vi valde i år.

Kram och ha det gott.

2009-12-21 @ 12:58:04
URL: http://rapportfranlandet.blogg.se/
Postat av: Helen

Du är utmanad!!

2009-12-22 @ 12:23:39
URL: http://www.helenlarsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0