Kan man bli känd tro!?

Nja, kanske, man ska aldrig säga aldrig.. När vi började riva i våra vardagsrum, så hittade jag längst in massa dikter som jag skrev mellan -91 och 93 tror jag.. Nu har jag suttit och läst en hel del,,,himla kul faktiskt.. Det handlar MYCKET om kärlek och om killar man ville ha och inte fick..snyft... Men ibland fick man dem iallafall hihi!!.. Herregud tänker jag,, man var kär i en kille, det tog slut efter 2 veckor, pang, så var var kär i nästa.. Vilket heltidsjobb hahaha!! Var verkligen kär!?? Det kan man ju fråga sig... Jag tog ofta tag i pennan när jag var "down" :) Självklart när jag var "up" också..
Här kommer ett par dikter direkt ur Lottas diktsamling : )

"LEV IDAG, I MORGON KAN DET VARA FÖR SENT"

Kram alla där ute!!
PS: Svenskan var inte den bästa på dikterna, inte idag heller kanske haha!!



"Du älskar mig och jag älskar dig, men varför blir vi inte ihop?"

"Du är den ende för mig,
och jag är den ende för dig.
Vi är som gjorda för varann,
vår kärlek tillsammans du fann,
 nu gäller bara du för mig,
och nu gäller bara jag för dig.
jag älskar dig,
och du älskar mig,
och låt det alltid förbli så"

" Du tittar på mig med ledsna ögon,
små tårar faller från din kind,
tårarna är som kristaller,
små och värdefulla,
det kommer de alltid att vara om de kommer från dig"

Kommentarer
Postat av: Helen

Dikterna är ju super!!!!! Du kanske borde satsa på den karriäre! Fast absolut inte NU... Det kan du göra den dagen jag inte kan jobba i Borås längre.... Ja, jag vet att jag är ego...



Ska bli så kul att träffas imorn!!!

KRAM

2009-02-09 @ 21:15:28
URL: http://skruttefia.blogg.se/
Postat av: Linda

Kul att hitta gamla "minnen" från förr ibland! Fast ibland tycker man ju det är ganska pinsamt också... S Men jag tyckte dikterna var fina!

HA det så skoj i Jkpg idag!!

Kram

2009-02-10 @ 09:34:06
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/
Postat av: Linda

Nääe... ingen inbjudan. Är det för alla 77:or? De kan nog kanske missa mig för jag bytt namn...

2009-02-11 @ 11:30:36
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0