LITE AV VARJE!!

Jesus sade:
"Ett nytt bud ger jag er: att ni skall älska varandra.
Så som jag har älskat er skall också ni älska varandra"
Joh 13:34

Detta bud fick jag och Matte när vi var i Tandådalens fjällkyrka under julveckan... Det säger en hel del tycker jag, med tanke på vad vi har gått igenom.. Det är nog någon mening med allt här i livet tror jag.

Ska man bara sitta still idag!??? Fredagen den 13:e!!! Nej, jag brukar faktiskt klara mig undan oturen..Det var tur att det inte var fredagen den 13:e igår.. Som många andra så ska man INTE gå 2 ggr med t ex matkassar, tvätten eller till diskmaskinen. Ja, Lotta skulle INTE gå 2 ggr till diskmaskinen igår. Det är ju himla långt dit, ni som vet hihi!! Hade lite muggar och 2 knivar, feppla (Åreboska!!) lite och tappa kniven. Smarta Lotta skulle ta emot den, men skar mig mellan ring- och lillfingret. Ibland är det dumt med bra knivar... Ett ljupt köttsår!! Ja, ja det gäller att ligga på topp, eller!?? : )


Ja, våran Emil har otur,,magsjuka och dubbelsidig öroninflammation. Hade värkt hål i båda öronen, men han är en kämpe utan dess like. Tog febern igår, 39,6.. Innan jag gick och la mig, gick jag in till Emil. Musse är en ständig vän jämte Emil. De älskar verkligen varandra.

        
Jag bara ÄLSKAR blommor!! Köpte 40 st tulpaner, en klar favo!!
Köpte också Primula, en härlig vårblomma, och vilken färg jag hittade.
Välkommen våren!!!


Har man pilliga barn är detta ett ypperlig blomma hahaha!! Mina grabbar är
faktiskt inte pilliga. Blev rätt coolt tycker jag, eller vad säger du Karolina!!

                               
Förvånade!? Ett nytt BRÖD        
har gjorts i Årebo : )
Supergott!! Säger bara
BIKARBONAT!!

Ja, många i mitt liv vet att jag ALDRIG har varit en frukostmänniska. Smörgås utan pålägg,wow vilken grej!! Nu för tiden ÄLSKAR jag frukost, slugt!? Som jag har sagt innan, allt har en mening med livet!! TÄNK PÅ DET!! Nu förtiden består min frukost av vitamindrink, kaffe (ett måste!!), youghurt(har ALDRIG ätit det innan) musli och mitt hemmabakade bröd såklart hihihi!! Jag NJUTER!!!

Ha det gott i kylan!!!

"Kärlek är något helt otroligt att få ge och ta emot"

Kommentarer
Postat av: Åse

Det är väl som det ska vara hemma hos er!? Brukar inte pojkarna åka på någon sjukdom under loven? Men himla tråkigt är det. Tur att ni hann med tändsticksmuséet och badet.

Underbart väder i dag men för kallt för min smak!

Hoppas inte alla i familjen åker dit på förkylning!

Kram

2009-02-13 @ 10:30:08
Postat av: Helen

Tjolahopp!!!!

Vad var det för gott du mmsade till mig innan?!! Nyfiken i en strut!!! Vet du vad? Vi är barnvakt idag igen!!!! Meja ligger just nu och sover i sin vagn! Så då kan jag ju kolla lite bloggar under tiden!!!



Kram

2009-02-13 @ 14:34:49
URL: http://skruttefia.blogg.se/
Postat av: Linda

Hoppas att Emil känner sig bättre. Stackare! Själv börjar jag piggna till nu efter min karantän... I morgon ska jag köpa sådana där Primula växter, eller vad de nu hette. Jättesöta!

2009-02-13 @ 19:44:07
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0