LIVET KAN VARA VÄLDIGT TUFFT!!

Ja, ibland kan livet vara väldigt tufft. Vissa märker inte det, vissa kanske skulle försöka tag tag i saker, vissa tar inte tag i sakerna fast det skulle behövas.. Varför skriver jag detta då!?? Jo, många av er vet vad jag och Matte har gått igenom..Ibland undrar jag om det blir som en kedjereaktion, många funderar om de verkligen har det bra i sitt förhållande/äktenskap..Fick en smärre chock för ett par veckor sedan, då en kär vän sa att de skulle gå isär, han orkar inte längre..Idag fick vi (jag och Matte) en chock till i vårt liv..Ännu en vän till oss har det tufft med sin andra hälft. Skriver i gåtor, vill inte skriva för mycket...Och tänker inte säga mycket heller....
                                                                                                                                                                                                                          
Vad är det som egentligen händer mellan två älskade människor!?? Ibörjan är man sååå himla kär, man flyttar ihop, man förlovar sig, gifter sig, skaffar hus, skaffar barn (jag gjorde inte i en ordningen hihi) När man har gjort allt detta, vad är det som händer, inte för alla men det finns fall..Går det bara utför sen, eller vad är det frågan om?? Ingenting förvånar mig längre, man har inte koll på något längre.

Med detta lilla inlägg vill jag bara säga, ta vara på varandra varje dag!! Livet kan vara tufft, väldigt tufft för vissa, men SNÄLLA GE INTE UPP!! Framför allt ni som har barn hemma. De säger att barnen inte drabbas, men någonstans tror jag att de känns för dem också, mer eller mindre givetvis... Lite sentimental blir jag allt, man vill ju att alla ska må
bra..
                                                                                                
Jag och Matte har det hur bra som helst idag. Vi tar vara på varandra på ett helt annat sätt idag, än vad vi gjorde innan. Man värderar små saker mycket mer nu. Ligga och hålla om varandra i soffan och titta på tv, duscha tillsammans, sitta med Mattes papper, (börjar bli en liten kontorsråtta hihi) äta god mat mitt i veckan. Kan komma på hur mycket som helst. Sen har man vardagen i nacken, den kommer man aldrig ifrån, men gör man något åt den, så kan det bara bli bättre.. Vi säger mysiga saker till varandra ofta. "Jag älskar dig" , det kan man inte få för mycket av!! Tack för ni läste detta, för detta är en vardag, sorgligt nog..



Ha det gott alla goda människor!!

"TA TAG I LIVET, INNAN LIVET TAR
TAG I DIG"       
                                                                                             




Kommentarer
Postat av: Theres

Ingen kan gå igenom livet som en sluten mussla. Pratar man inte om sina problem eller tar tag i de så kommer de alltid i kapp en. Man kan inte bita i hop i oändlighet. Det funkar inte en dag Rinner det över. För vissa kan det ta 50 år problemen kommer alltid i kapp om man inte reder ut dem.

Är det verkligen värt att bita i hop för att riskera hela sig själv och sin familj för att man inte vågar öppna sig? Det tror jag ingen tycker innerst inne. Det är ingen lätt uppgift att leva ett bra liv i vårt samhälle där allt speglas på det yttre. Där din bil spelar större roll än hur din fru/man mår. Helt sjukt. Tyvärr verkar det vara så att det måste hända något för att folk ska fatta.I mitt fall hände det lite väl tidigt. Min bästa vän omkom i en bilolycka för lite mer än fyra år sedan.

Jag vägrar att leva ett liv som inte har en mening och det är enbart jag själv som kan ändra på det. Ingen annan. Jag tror inte att man dör för gäves. Det finns en mening. Absolut. Går inte att leva efter sina gammla tankar och sitt tidigare synsätt.Tack och lov:) Så kära vänner tänk en gång innan ni kastar skit på den ni älskar eller en gång har varit helt upp över öronen förälskad i. Är du och din personlighet lika attraktiv? Ofta ligger problemet i dig själv. Mår man inte bra i sig själv så är det svårt att må bra i ett förhållande. Det är ingen enkel väg tillbaks.Det är inte alltid man kan klara det ensam eller tillsammans med sin partner. Genom kärlek föds kärlek. Det är svårt att vara bitter på någon som man får kärlek av både vänner och partners.Det är klart att det är inte enkelt att vända något som båda inte är överens om. I bland kan det vara så att man får bjuda lite på sig själv även om man inte riktigt känner för det. Kanske överaska med ett lite kärleks brev eller bara några ord som sitter på ratten när din partner ska åka till jobbet.Det behöver inte alltid vara så avanserat. Ett tips åk bil tillsammans åk långt då måste man prata. Avsluta med en middag någonstans. Tror inte att någon skulle tycka att det är fruktansvärt. Förstår givetvis de som har blivit bedragna av någon att det kanske bara finns en utväg. Man kan inte ta hur mycket skit som helst det förstår jag. Se alltid tillbaks på dig själv och hur du är eller har blivit. Kan du se dig själv i spegeln och säga att du är snygg och älskar dig själv? Kan du inte det så öva varje dag så lovar jag att du kommer att se en förändring.

Ja det här är något som verkligen berör mig som ni kanske har förstått. Är inte den mest fllitiga på att skriva inlägg direkt och det här blev riktigt långt. Jag kan än i dag gåta över min förlorade vän i flera dagar. Det är givetvis pest för Fredrik när jag mår så dåligt men nu kan jag på ett annat sätt förklara varför jag känner si eller så. I början kännde han sig väldigt hjälplös och blev också väldigt trött på mig. Det tog mig tre år innan jag tog mig i kragen och tog tag i något som höll på att förstöra mig fullständigt. Jag älskar mig själv och givetvis Fredrik också. Vi har gått igenom mycket tillsammans som man kanske normalt inte gör när man är "unga"( jag är ju det i alla fall:). Man får väga det bra mot det dåliga och bestämma sig för vad som betyder något.

Glöm inte att alla förhållanden är värda att vårda vänner emellan som föräldrar mmm. Ta inget förgivet och glöm inte att bjuda på dig själv även om du inte alltid är så sugen din vän kanske behöver det.

Det är inte kul att skiljas från vänner heller.





Livet är kort så lev livet innan fan lever livet med dig, för det gör han om han får chansen



Lätta på locket till hjärtat nu och släpp in han/hon som du en gång har släppt in....



Tack min underbara Fredrik för att du finns i mitt liv och älskar mig. Jag älskar dig något så enormt mycket. Jag ska vara rädd om dig och ditt hjärta. Jag ska älska dig som mest när du som minst förtjänar det......



Vägra vara mussla:)

Det tänker i alla fall jag



Tack och hej

Kram Theres

2009-02-23 @ 11:50:06
Postat av: Veronica

WOW!! Guiness rekordbok! Here I come!! Slå det inlägget om ni kan. Men jag förstår dig Theres, det går inte att samanfatta vissa grejer bara genom några meningar.. Tack för inlägget Theres!! Kram kram

2009-02-23 @ 16:02:58
URL: http://lottabus.blogg.se/
Postat av: Helen

Jag ska inte ens försöka skriva mer än Theres.... Jag förstår dig precis Veronica, visst blir man rädd när människor bara ger upp... Men å andra sidan så vcet man ju inte hur länge de har försökt. Vi kan ju aldrig "se" under ytan... Jag är så himla glad för Rikard och det liv vi lever! Vi tar verkligenn hand om vår relation och det är värt mycket!



Puss och kram

Helen

2009-02-23 @ 17:46:56
Postat av: Linda

Tänkvärda ord! Ibland är det inte alltid så lätt att se vad som är fel (eller rätt) när man är mitt uppe i det hela. Mitt lilla tips är att se till att även göra vardagen mysig. Det finns alltid något att fira och se det positiva i, även om det så bara är att "tvätten är avklarad". Gör saker tillsammans, både tråkigt och roligt!

Kram Kram

2009-02-23 @ 19:18:52
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/
Postat av: Helen

Ååååå vad mysigt det är att vara barnvakt! Men jag måste ju säga att man är lite bortskämd med Meja. När jag träffar andra bebisar tycker jag att de är så griniga... Sen kommer jag på att bebisar är sådana, det är bara få barn som faktiskt inte är sådana.... Meja är ett sådant där undantagsbarn eller A-barn som vi säger!!! Nu hatr vi gosat och pratat och gosat och pratat! Det är så kul nu när hon är med mer! Man vet precis vad man ska göra för att hon ska skratta!!! Efter att vi gosat länge började jag sjunga för henne! Då somnade hon i min famn!!! Så nu (efter att ha haft henne sovande en stund i min famn.... det är så mysigt) har jag lagt henne i sin säng! Får se om hon sover till Sofie och Henke kommer hem. Nu ska jag passa på att dricka lite te!



Kram på dig!

PS Du är guld värd!

2009-02-23 @ 19:45:38
Postat av: Emmelie

Theres vilka ord!!!

Ska fortsätta att läsa lite till här på bloggen!!



kram emmelie

2009-02-25 @ 16:52:10
Postat av: veronica Nyberg

Kul att du har tittat in! Alltid lika kul med nya människor som kommenterar!! Syns imorgon!

Kram

2009-02-25 @ 20:44:17
URL: http://lottabus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0