VILKEN BÅTMÄSSA!!

Ja, visst blir man sjuk!! Innan vi åkte till båtmässan i Göteborg igår, så hade vi terapiarbete på HÖG nivå..... "Vi har en fin båt, behöver ingen större, vi klarar oss m.m, bara titta". Man blir helsjuk!!! Vilka as (förlåt!) till båtar det finns!! Helt otroligt!! Vi var inne i hur många som helst.. Vissa är som hur stora lyx-lägenheter som helst!! Kan meddela att det är inte en elevassistent som har råd, kanske en rik shejk(stavning!?) Men det är väldigt kul att titta på dem..

Har man råd att köpa båt för 6 miljoner, då har man råd att köra den också. Jag skulle inte ha råd att starta den hihi!!! MEN sen fanns det faktiskt båtar för oss Svensson också!! JIPPI!!! Ja, vi fastnade för en faktiskt : ) Det var en som skulle passa oss utmärkt... Vi har ju blivit bitna det här med båtlivet! Ingen extrem, men mycket praktisk. Matte gillar ju och fiska också, så heltäckningsmattor går inte hahaha!!


Två filurer som tycker det ska bli spännade att titta på båtar.


Skulle GÄRNA vilja ha denna båt,,, 1 400 000kr!! Nja, hoppas över det!!

         

Kan bara säga att vi ÄGER denna båt!!! I drömmarna,,suck...



Här ligger mamma och solar!!!



Båtmotorer kan vara VÄLDIGT stora!!


Hann med lite mat också. Korv med bröd går alltid hem hos grabbarna. Jag
och Matte åt......SUSHI!!! Var väldigt god för att vara på en mässa.


"En sån här kan vi väl köpa pappa, snälla då" Tjena.. 134 000 kr


"Blir det bra så här?" Emil älskar att vara med på kort.

                                                
                                                   


Den vi fastnade för var snarlik denna.. Vad är korten då!? Blev så till mig, så
jag tog inga kort på den, fy Lotta!!

När vi gick där inne, lite halvtrötta så ringde det hos Matte...Blev bortbjudna
på kvällen utan att veta något!! Ibland ska man ha tur :) Vi åkte hem till
familjen Jolhage vid 18.00. Familjen Jolhage, mamma Karolina, pappa
Peter, barnen Elsa som går i Emils klass och Joakim som går i femman.
Superhärliga människor!! Kan vara sig själv utan att skämmas hihi!! För er
som vet, jag låg inte på några varma klinkergolv haha!! Fast jag drack lite
vin. Vi blev bjudna på HAVSKRÄFTOR och massvis med tillbehör!!! Vi spelade
spel också, bara vi vuxna..Carcassonne(ja, felstavat) jättekul!! Ska bygga byar
och vägar och dylikt.. Kolan var på högtryck!! Tack familjen Jolhage för en super-
kväll!! Grabbarna var trötta när vi åkte hem vid 00.30.

KRAM PÅ ER ALLA, TA HAND OM VARANDRA!!!


Visst är de söta!! Små snuttipluttar!!
                                           

Kommentarer
Postat av: Helen

Halloj!!!!

Jag tycker helt klart att ni ska köpa en RIKTIGT FIN båt!!!! Ingen mening med att snåla med pengarna här i livet!!!! Å så har du ju en Jönköpingstjej som GÄRNA vill ut och åke i en sådan där båt.... varje sommar!!!! hihihihi!! Nä, skämt och sido så räcker det gott och väl med den ni har!!



Känns konstigt att jag ska komma senare imorn, jag får ju nästan lite sovmorgon...



Kramis

2009-02-01 @ 19:12:43
URL: http://skruttefia.blogg.se/
Postat av: Helen

Glömde säga att den där sista båten ser ut som en riktig dykarbåt!!! Är det tuberna som sitter där bak?!!! Perfekt! Då kan vi dyka tillsammans! Jag har hört att västkusten ska vara bra!!



Puss puss!!

2009-02-01 @ 19:15:36
URL: http://skruttefia.blogg.se/
Postat av: Linda

Tycker också att ni ska köpa en dyyyr båt! Varför begränsa sig!? Bjuder med mig själv på dyksafari på västkusten i sådana fall... S

See ya tomorrow!!

2009-02-01 @ 21:07:47
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0