En dag i familjen Nybergs liv!!

Ja, i helgen har vi varit lite krassliga och allmänt hängiga, stackars oss!! Nej, skämt å sida, varken jag eller Matte är sådana son känner efter för lilla minsta. Hurregud! Då skulle man knappt kunna jobba, för vem snorar inte dygnet runt i skolan vid den här årstiden!? Nej, lite nässpray och alvedon, så är man taggad!! Det blev en lugn helg här, Emil sov över hos en klasskompis från lördag till söndag. Rasmus hade en kompis här, så de sysselsatte sig själva, SKÖNT!! Tag fram det ätbara till dem, sen var de nöjda hihi!! På söndagen var lite lite piggare, så vi (visst låter det bra, hon som inte
ens når till diskbänken haha!!) rev ner taket i vardagsrummen. Det var inte slitit alls... Det var nog påvär ner själv om några år : )





Ja, det dammar kan man lugnt säga.

                                           
                                         Japp, där var taket borta!!

Har man en 4-hjuling med släp.... Ja, då är det helt ok att hjälpa mamma och pappa med att köra undan all bröte som ska eldas. Tänk förr,,, hade man sådan lyx då!? Nej, då fick man släpa skiten dit den skulle.. Men det är kul att grabbarna hjälper till. Frisk luft har ingen dött av!!


Rasmus i full gång!! Snart ska det tändas på,, grilla korv kanske??


Fram med hotdogs!! Eller, nej, FALUKORVEN!!!


Jag är lite inne på att behålla denna trävägg, men är Matte det? Svar nej..

Till efterrätt gjorde jag en superenkel äppelkaka. Skiva äpplen och lägg i en form. Täck botten med vatten. Strö över mycket kanel, ca 2 msk sesamfrön och sen massor av nötter. Serveras med vaniljkesella.. MUMS!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Vi ska ha lite folk här i helgen så jag tänkte göra din äppelkaka då. Verkar ju hur god som helst. Mer sådant! Det ska bli VÄLDIGT roligt att se det färdiga resultatet på eran renovering sedan. Ni är duktigs! Hittar du något på vinden som du tror att vi kan ha användning av får du gärna hojta till!! =)

2009-01-26 @ 20:22:11
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/
Postat av: Åse

Vilken arbetsmyra du är!? River hus och lagar mat med samma iver! Till råga på allt är du krasslig!

Jag blir andfådd när, jag sitter på min ända, och läser om dina bravader!

Ska bli spännande att få se resultatet!

Kram

2009-01-26 @ 21:13:57
Postat av: Helen

Hej kära vän!

Vill bara förtydliga att jag blev jätteglad för dina fina ord i morse!!! Jag känner likadant! Det är verkligen toppen att jobba med dig! Som jag sagt förrut, så hade jag antagligen inte varit kvar så länge om inte du funnit där... Det är ju du som får mig att ibland kolla på hus i Borås!!!!! Soppan gjorde succé!!! Kramis

2009-01-27 @ 21:38:19
URL: http://skruttefia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0