Testpanel, recept och vad är det är!?

Ja, för en stund sen spelade jag och grabbarna "tärningsgubbe". Fick idén från en kollega, Anna-Lena. Det tackar man för som vi säger ibland. Ett internt skämt... Jag ska ha det som en uppgift till eleverna i skolan, så man måste ju testa hemma. Resultatet?? GODKÄNT!! Grabbarna tyckte det var superkul!! Och ska jag erkänna så tyckte jag det också hihi!!

                                             Testpanelen är på G!!

                                                                     
Rasmus håller                  Emil är koncentraerad.
tungan mitt i styr.





                              
                                                  RESULTATET!!


Emil skulle köpa frukt härom da´n. Dessa tycke han verkade goda, ja det
kan jag tro,,STENHÅRDA!! Vad är detta!??

Här kommer receptet på den hoda glassen!!

HONUNGS_OCH YOGHURTGLASS

2 äggulor
1/2 dl flytande honung
1 dl vaniljvisp
2 dl grekisk yoghurt
1 krm kanel

1. Vispa äggulor och honung i en skål.
2. Vispa vaniljvispen så att den är som vispad grädde.
3. Blanda försiktigt ner vaniljvisp och yoghurten i äggsmeten.
4. Ställ i en välplastad skål i frysen minst 4 timmar.
5. Servera glassen med härlig exotisk frukt, t ex physalis. Pudra över kanel.

Kanelen var supergod till denna glass, missa INTE den.

Kommentarer
Postat av: Åse

Är det inte granatäpple!?

Nu får ni snart sluta med alla goda rätter. Har fullt upp att pröva alla. Det måste bli youghurtglass till helgen, förstår jag! Låter kalas!!

Kram

2009-01-15 @ 19:46:00
Postat av: Helen

Vi får snart göra en egen kokbok så mycket goda recept som vi har!!!!



Bra att spelet funkade! Testade ni den andra versionen med?! Du är så himla duktig! Du vet att du alltid får komma med idéer och du får gärna testa dem!!!



ps jag ska inte blogga nåt mer ikväll!!! hihihihi

2009-01-15 @ 20:00:47
URL: http://skruttefia.blogg.se/
Postat av: Linda

Oooh, tack för glass receptet!!

Tärningsgubbe? Måste lära mej!!!

2009-01-15 @ 20:43:54
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/
Postat av: Åse

Jag har en liten fråga!?

Var gör du av all mat som du lagar? Du blir ju bara mindre och mindre!

Kram från en som undrar!

2009-01-16 @ 17:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0