EN GOD GÄRNING ÄR GJORD!!!

Ja, så är det, en god gärning är gjord!!! Jag håller med min pappa Benny. Gör man en god gärning, så får man tillbaka det ngn gång i livet. Jag är övertygad om det!! Idag handlade jag blommor hos våran lokala odlare, "Krassman", heter så i efternamn. Man är alltid välkommen dit, fast jag velar hit och dit : ) Tur att det är så nära, bara köra upp och köpa en blomma som fattas hihi!!! När jag var där, såg jag så himla fina petunior!!! Jag vet att pappa och mamma alltid köper sådana till kyrkogården.
Slå en pling till pappa,,,,japp,,,köpte 20st!! "Tala om hur mycket det kostar", säger pappa. ALDRIG!!! Så mycket som de ställer upp med både det ena och det andra. "Jag drar upp varendra petunia om du betalar", sa jag. Då blev han tyst hahaha!!!

På eftermiddagen drog passaten med mig, Rasse och blommor till kyrkogården. Vi planterade på 4 gravar. Fick en härlig promenad också. Rasse var så himla duktig. Han hjälpte till att rensa, vattna och sog till att det blev fint.

Efter kyrkogården åkte vi hem till mamma och pappa. Pappa, djurvän ut i fingerspetsarna har ju en katt han matar. Klart man ställer upp och ger pissemissen mat.

Efter det blev det rice and spice till Matte och Patrik, burger king till grabbarna och hemmakvälls-godis!!! Vad gör grävmaskins-Patrik här???? Vänta ska ni se,,,, nligt Patriik är det inget dåligt projekt vi har dragit igång!! OPPPPS!!!

Ha en fortsatt trevli lördag!!!

"En god gärning kommer alltid tillbaka på ett eller annat sätt"


Rasmus vattnar på min morfars grav.


En nöjd Rasse. Satte lite blommor i vasen jämte min farmor och farfars grav.


Pappas lille pissemiss.

Kommentarer
Postat av: Helen

Visst är det skönt att hjälpa till och göra goda gärningar! Det känns alltid skönt!



Innefattar grävmaskinsprojektet något med vatten? Ni har inte tänkt göra klart "mitt sovrum" före nästa projekt?!!! hihi



Ses imorn!

Kram

2009-05-24 @ 21:07:07
URL: http://skruttefia.blogg.se/
Postat av: m

2009-05-24 @ 21:54:13
Postat av: Malin

Åh poolparty, säg till när det är klart så kommer vi;)

2009-05-24 @ 21:55:16
Postat av: Linda

Ja, tänk om fler kunde tänka så om det där med goda gärningar. Det är ju egentligen inte så svårt... Hoppas du har det bra!=)

Kram

Linda

2009-05-25 @ 08:47:53
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/
Postat av: Helen

Hon har gjort det igen! Idag har Lotta gjort en STOR GOD GÄRNING! Jag har verkligen haft en down-period ett tag (tur att jag fick lite semester förra veckan) och vad gör Lotta då? Jo, hon köper en present till mig! ÅÅÅÅÅ vad det värmde i hjärtat! Du är fantastisk! Jag ska ha min underbara sten på jobbet så att jag har den nära till hand när det känns jobbitg (eller om någon är dum!!!! fniss!!!)! Jag hoppas att du förstår att det drä jag berättade inte gäller dig! För dig kan jag åka mycket längre!!! Tack för att du finns och för all godhet inom dig! Du är en sann vän!



Många kramar från mig till dig! Hoppas du känner all min tacksamhet!!!



(piper du nu??!!!!)

2009-05-27 @ 20:07:06
URL: http://skruttefia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0